Your forum username:
Do you already have an account?
Forgot your password?
  • Log in or Sign up


    Welcome to Sky User - The Unofficial Support Forum for everything Sky! - Proudly helping over 65k members.


    Advertisement

    Results 1 to 6 of 6

    Multiplayer pings

    This is a discussion on Multiplayer pings within the Gaming on Sky forums, part of the Sky Broadband help category; Hi Everyone , just wanted to say I still have a cable connection as well as a sky mid pack, ...

    1. #1
      moocher's Avatar
      moocher is offline Sky User Member
      Exchange: err wha?
      Broadband ISP: Mid
      Router:
      Sky TV:
      Join Date
      Apr 2007
      Posts
      4
      Thanks
      0
      Thanked 0 Times in 0 Posts

      Multiplayer pings

      Hi Everyone ,

      just wanted to say I still have a cable connection as well as a sky mid pack, and have been testing pings on speed test sites and on my fav online game sof2 (been playin it for years and know what a decent ping is).
      On average I would say im getting around 50ms more lag on sky bb than on virgin. (which is pretty crap sayin as I've just switched from latter to former lol). Oh well it is cheaper tho i spose ..
      Thats in euro servers tho havent tried any others yet. Im 900 metres from an exchange so that isnt a problem. ( line noise is reasonable ish but far from good )
      Also my Belkin f5d7001 wireless card (which I have to say is pretty f'kin dismal) doesn't like the netgear router at all!! I only get 500 - 600 kbs ffs? (I am reasonably good with wireless setups and it's the best I can muster!)Shove a wire in an I get 5.6 mbs? So what we sayin here? ( I have always hated wireless but jeez )

      BTW pings above ARE with a wire in .. (on the sky BB .. wireless for cable !!) so thats even worse to me.

      Also with a game like SOF2 you can visibly see the results of a poor ping, whereas newer games mask it.

      Wireless is poo really is it worth the hassle?

      ( btw first post so Big Hello to you all )


    2. Advertisement
    3. #2
      NewsreadeR's Avatar
      NewsreadeR is offline Site Founder
      Exchange: Marshalls Cross
      Broadband ISP: Sky Broadband Unlimited
      Router: Sagem F@ST 2504n
      Sky TV: Sky+HD box
      Join Date
      Aug 2006
      Location
      St Helens
      Posts
      22,211
      Thanks
      108
      Thanked 373 Times in 304 Posts
      Blog Entries
      48

      Re: Multiplayer pings

      Welcome aboard.

      As for the pings, loads of people are reporting this and I am sure Sky will take note of it, as tbh it's upsetting too many people.

      My game play has not suffered, with a ping of 46, but maybe I am just no good at playing games




      ~ Never, ever, argue with an idiot. They'll drag you down to their level and beat you with experience ~

      Follow us on Twitter @skyuser

    4. #3
      dholdi's Avatar
      dholdi is offline Sky User Beta tester
      Exchange: LCRIB
      Broadband ISP: Sky Fibre Unlimited Pro
      Router: Sky Hub SR101
      Sky TV: Sky+ HD
      Join Date
      Oct 2006
      Location
      Preston
      Posts
      5,295
      Thanks
      34
      Thanked 47 Times in 45 Posts

      Re: Multiplayer pings

      Quote Originally Posted by NewsreadeR View Post
      Welcome aboard.

      As for the pings, loads of people are reporting this and I am sure Sky will take note of it, as tbh it's upsetting too many people.

      My game play has not suffered, with a ping of 46, but maybe I am just no good at playing games
      @NR your better than me but I hope you are right about it upsetting people , i'm practising and seem to be noticing the dif now they have moved me off fast
      dave

    5. #4
      moocher's Avatar
      moocher is offline Sky User Member
      Exchange: err wha?
      Broadband ISP: Mid
      Router:
      Sky TV:
      Join Date
      Apr 2007
      Posts
      4
      Thanks
      0
      Thanked 0 Times in 0 Posts

      Re: Multiplayer pings

      Hi Guys,

      Thanks. Like to say nice site tho .. already found it very useful and only had my sky bb active for about 5 hours... I have always had bb thru cable b4 tho so i mite be a bit biased towards fibreoptics
      Tbh tho 46 ping is pretty reasonable for most games ... I'd say that I start to get annoyed with a ping over 75 ish for shoot em ups. Over 100 sucks and over 150 isn't worth bothering with. Im averaging 110-120 on my fav server which I normally ping at around 40-50 so I cant say that I'm too impressed really

      maybe its just a bad night for pings? I dunno will wait to see ..

    6. #5
      mrtom2985's Avatar
      mrtom2985 is offline Sky User Member
      Exchange: York
      Broadband ISP: Other ISP
      Router: Non Sky Router
      Sky TV: Sky Basic
      Join Date
      Nov 2006
      Posts
      46
      Thanks
      0
      Thanked 0 Times in 0 Posts

      Re: Multiplayer pings

      Quote Originally Posted by moocher View Post
      Also my Belkin f5d7001 wireless card (which I have to say is pretty f'kin dismal) doesn't like the netgear router at all!! I only get 500 - 600 kbs ffs? (I am reasonably good with wireless setups and it's the best I can muster!)Shove a wire in an I get 5.6 mbs? So what we sayin here? ( I have always hated wireless but jeez )
      ...
      Wireless is poo really is it worth the hassle?
      What kind of signal strength are you getting? I've had an amazing improvement in signal strength, and thus download speed, from ordering an aerial-on-a-lead for my PCI wireless card from Ebuyer. I think the Sky router probably does have a fairly poor signal, but this seemed to help me anyway.

    7. #6
      moocher's Avatar
      moocher is offline Sky User Member
      Exchange: err wha?
      Broadband ISP: Mid
      Router:
      Sky TV:
      Join Date
      Apr 2007
      Posts
      4
      Thanks
      0
      Thanked 0 Times in 0 Posts

      Re: Multiplayer pings

      hi,
      its not a signal strength issue as the the router is like less than 5m away from the pc in a direct line and both card and router are set to g ? (tried b and both but same results) I have two pcs with the same belkin cards in and it sucks with both
      It sucked with an edimax router as well as a matching Belkin router too.
      All I can say is Belkin are no help whatsoever and I personally think they dont give a dam (judging from their customer support)
      oh well short term for u guys belkin ..
      you'll all get your ****slips soon enuf.. wired is so much easier ..
      spend 1 hr wiring up = life of ease afterwards lol
      dont and spend many days arsin around and lots of stress lol
      wireless mite be fashionable but its far from stressless even if you use 1 manufacturers products (in my case Belkin) .. (and yes I have checked for interfering devices)
      Only my experience tho ..

     

     

    Tags for this Thread

    Posting Permissions

    • You may not post new threads
    • You may not post replies
    • You may not post attachments
    • You may not edit your posts
    •  
    SkyUser - Copyright © 2006-2017. SatDish and NewsreadeR | SkyUser is in no way affiliated with Sky Broadband / BSkyB
    RIPA NOTICE: NO CONSENT IS GIVEN FOR INTERCEPTION OF PAGE TRANSMISSION